Ko so deske begosumne, jih priklenemo na streho

Saj poznaš tisti občutek, ko imaš na strehi avta desko vredno jurja ali dva, pa ne veš ali bi šel z vso to bogatijo mimogrede še v mesto na pivo ali ne? In ko vseeno greš, bi vsake toliko vseeno raje pogledal na parking. Samo da preveriš, če je roba še tam … Pa ne bi bilo treba, ker se da deske na streho povsem enostavno zakleniti!


Zaklepanje opreme na strešne nosilce je lahko povsem enostavna reč. (Foto: Tomaž Košir)

Jasno, danes ni govora o napihljivih deskah, pač pa o trdih, ki jih prevažamo na strehah avtomobilov ali na prikolicah. Napredne deske za valove, pa tekmovalne in downwind rakete pač nimajo konkurence pri mehkih prijateljicah, zato jih pred tatovi ne moremo skriti v prtljažni prostor avtomobila … In ne, ne govorimo o zoprnih sistemih zaklepanja, ki jih vtaknemo v kaseto za smernik in potem z debelo jeklenico priklenemo na avto. Ti vzamejo preveč časa in zahtevajo, da smernike vedno jemljemo iz desk. Da ne govorimo o težavah z vrečami za deske in komplikacijo, ko želimo zakleniti več desk na eno streho. Veliko boljša rešitev so ključavnice na trakovih za pritrjevanje desk na strešne noslice.

“Gurtne” na ključ, dobre varuške tvoje deske

Zadeva ni nova, je pa pri nas še precej redka reč. Gre za trakove v katere so vpletene jeklenice, sistem za zategovanje pa premore še ključavnico. S takšnim trakom desko pritrdimo tako kot z običajno “gurtno”, le da potem vse skupaj še zaklenemo. Ker so deske ponavadi na sredi najširše, jih z dvema ravno pravilno zategnjenima trakoma (en spredaj in en zadaj) lahko fiksiramo na nosilce tako dobro, da jih brez ključa ali velikih klešč ne bo snel oziroma izvlekel nihče. Brez upanja za priložnostne tatove torej, oganizirani pa itak ne vedo, da si in kje si na pivu …

KanuLock, direktno iz trgovine. (Foto: Tomaž Košir)
3.3 metre dolgi trakovi KanuLock z dvema ključkoma. Ključki imajo vtisnjeno kodo s katero lahko naročimo dodatne, kar nas pri dveh olajša za  7 evrov. V primeru, da kupite več parov trakov je idealno, če si zaželite takšne z isto kodo ključa, da bo “hendlanje” enostavnejše.

Preizkusili smo trakove Kanulock in Thule

Na trgu sta v uporabi predvsem dve znamki takšnih trakov. Prvi so bili Avstralci KanuLock, zadevo pa so razvili tako za surf in windsurf deske, kot za pritrjevanje kajakov in kanujev. Seveda ni trajalo dolgo, da so prednosti spoznali še suparji … pa tudi vodilni svetovni proizvajalec prtljažnikov in opreme za njih, švedski Thule. Ta avstralskega produkta ni mogel kar skopirati, saj so kenguruji stvar patentirali, je pa naredil nekaj podobnega. Mi smo preizkusili obe različici in po več kot enem letu testiranj lahko predstavimo prednosti in slabosti obeh. Morda ti to pomaga pri odločitvi katerega izbrati …

KanuLock

Avstralska znamka, ki se na policah trgovin lahko pojavi tudi pod starim imenom  SPT (Stick Protection Tehnology). Prodajajo štiri dolžine trakov (2.5, 3.3, 4.5 in 5.4 metra), vsi pa imajo enak sistem zaklepanja, le barva zaščitne prevleke sistema za zategovanje je različna od dolžine do dolžine.

Zmagajo zaradi:

  • Dve jeklenici v traku
  • Mehak trak, kljub jeklenicam preostanek po zategovanju z lahkoto ovijemo in zavežemo okoli prečke prtljažnika. Skoraj kot trak brez jeklenic.
  • Jeklenica je krajša od trakov, zato je zadnjih 10-20 cm traku praznih. To pomeni, da se jeklenica lahko nekoliko premika znotraj traku, brez da bi tega poškodovala.
  • Sistem s ključavnico je praktično neuničljiv, iz nerjavečega jekla, oblečen v barvno gumijasto zaščito.
  • Zaklepanje je enostavno, zategovanje in rahlanje trakov pa tudi.

Bi lahko bilo boljše:

  • Sistem za zategovanje je mala utež, zato bodi previden pri nameščanju. Če preko strehe vržeš napačen del, lahko razbiješ šipo ali pleh!
  • Zategovanje ni več možno, ko je ključavnica zaklenjena.
  • Ključev za sistem KanuLock ne zna skopirati noben slovenski ključavničar. Vsaj ne za normalen denar. Za nekaj evrov jih sicer lahko naročiš preko spleta, direktno od proizvajalca, pri tem pa moraš navesti serijsko številko obstoječega ključa. Luknjica na ključu je premajhna za večino malo večjih obročkov za pritrjevanje ključev na obeske itd.

KanuLock
KanuLock zategovalnik s ključavnico je super trpežen a težak kos, zato je potrebno biti previden pri nameščanju, da ne poškoduješ avta ali deske.

KanuLock
Trak je izredno mehak, sploh glede na dve vpleteni jeklenici. Zelo pomembno za zaključek nameščanja in vozlanje ostanka traku okoli prečk nosilca.

KanuLock
Enostavnen dostop do ključavnice, zaklepanje in odklepanje.

Thule 841

Švedski izdelovalec strešnih in drugih nosilcev za avtomobile in opremo je vodilna znamka na svojem področju, zato ni čudno, da so ob vseh drugih rešitvah za pritrjevanje in tudi zaklepanje opreme na nosilce, morali ponuditi tudi trakove. Na voljo so le v eni dolžini – 4 metre.

Zmagajo zaradi:

  • Sistem enotnega ključa za vse Thule sisteme nam omogoča, da z enim ključem upravljamo tako s ključavnicami naših trakov, kot tudi s tistimi od strešnega nosilca, strešnega kovčka itd … To lahko močno zmanjša naš šop ključev.
  • Sistem za zaklepanje in zategovanje je izredno lahek.
  • Zategovanje traku je možno tudi, ko je ključavnica že zaklenjena.

Bi lahko bilo boljše:

  • V traku je le ena jeklenica, kar pomeni pol manj truda s ščipanjem (v primerjavi z dvema) in bolj centralen pritisk na desko.
  • Trak je izredno trd, zavezovanje ostanka traku pa je zato lahko precej oteženo. Večja je tudi možnost, da se trakovi razvežejo sami, med vožnjo.
  • Jeklenica je enako dolga kot trak, zato je v našem primeru med zategovanjem prebodla konec traku in pogledala ven. Zoprna reč!
  • Odklepanje in zaklepanje je nerodno, saj je ključavnica na “napačni strani” glave traku. Tako ključ največkrat vtikamo na slepo (glej sliko spodaj).
  • Ohišje mehanizma je plastično in manj trpežno kot kovinsko, z zaklepanjem pa pravzaprav zaklenemo le pokrov pod katerim je sistem zategovanja. Če odtrgamo plastični pokrov (malo večji izvijač bi bil morda dovolj), bomo trak lahko popustili brez težav.

Thule
Thule ključavnica je nameščena nerodno, saj ključ največkrat vtikamo na slepo. Razen če imamo zelo ozek in nizek avto. Je pa glava trakov izredno lahka in manj nevarna za avto ali desko kot avstralska.

Thule
Trakovi so trdi in se težko vozlajo. Z nekaj vaje se najde sistem tudi za njih, tako da to ni ključni faktor pri odločitvi. Bolj moti jeklenica, ki je pogledala iz traku.

Thule
Sistem omogoča zategovanje tudi, ko je ključavnica že zaklenjena. To pride prav, ko želimo trakove na hitro malo zategniti, če se med vožnjo zrahljajo. S ključem namreč ne blokiramo zategovalnega mehanizma, pač pa le drseči pokrov, ki onemogoči dostop do njega.

Cene in dostopnost

Cena za Thule trakove, ki obstajajo le v eni dolžini (4m) je primerljiva s KanuLock trakovi dolžine 5.4 metra. Za pritrditev dveh desk priporočamo dolžino vsaj 4 metre, za eno pa bo bolje kot KanuLock 2.5m (hitro so prekratki) opcija 3.3 metre. Thule 4m torej ni tako zelo dolga opcija tudi, ko gre za eno sup desko. Mi uporabljamo KanuLock 3.3 in 4.0 ter 4.0 Thule.

Dostopnost je pri Thule enostavna, preko njihove mreže trgovcev, medtem ko KanuLock ni prisoten na slovenskem trgu, je pa naročilo preko njihove spletne trgovine enostavna reč, dostava pa v nekaj dneh doseže tudi nas pod Alpami. V Evropo brezplačno pošiljajo iz Francije, zato ni carin in drugih nebodigatreba težav. Le paziti je treba, da v njihovi trgovini označiš opcijo “select your currency” na “Euros”.

Diskusija


Pojdi na vrh